Watersportvereniging Durgerdam kent een ledenstop. Ook de wachtlijst voor toelating als lid is tot nader order gesloten.

WSV Durgerdam, opgericht in 1972, is een kleine vereniging die helemaal draait op vrijwilligers. We hebben geen mensen in dienst en geen full-time havenmeester. De tarieven kunnen we daardoor laag houden, waardoor ook mensen met een wat kleinere beurs hun bootje bij ons in de haven kunnen afmeren. Dat vinden we belangrijk en willen we graag zo houden, maar dat betekent wel dat onze vereniging simpel en overzichtelijk moet blijven. In de praktijk betekent dat: maximaal tweehonderd leden, zelfwerkzaamheid en beperkte voorzieningen in de haven.

WSV Durgerdam heeft negentig ligplaatsen en we vinden dat ieder lid binnen afzienbare tijd uitzicht dient te hebben op een vaste, eigen ligplaats. Om die reden hebben we in 2021 de wachtlijst voor het lidmaatschap gesloten en opgeschoond. Er stonden simpelweg veel te veel mensen op. De komende tijd gaat onze vereniging zich beraden hoe we in de toekomst omgaan met het toelaten van nieuwe leden.

Tot de Algemene Ledenvergadering hier een besluit over heeft genomen is het voor belangstellenden helaas niet mogelijk om op de wachtlijst geplaatst te worden.

Wijzigingen in het beleid worden op deze pagina bekend gemaakt, het heeft geen zin hierover te bellen of te e-mailen.