Nieuwe penningmeester: Marjolein Brasz

Op de Algemene Ledenvergadering van 31 maart 2023 is Marjolein Brasz benoemd als nieuwe penningmeester. Marjolein volgt daarmee Leon Verraes op, die deze rol acht jaar (sinds 2015) vervulde. In het Spraakwater stelde Marjolein zichzelf als volgt voor aan de leden:

‘Als een vis in het water, dat ben ik’. Dat is wat in me opkomt bij de vraag van het bestuur van WSV Durgerdam over wat ik met water heb. Als driejarig peutertje, zo gaat de overlevering, zwom ik op een dag tijdens onze vakantie zo de Middellandse zee in. Meteen kreeg ik vleugeltjes om, en na die zomer mocht ik beginnen met mijn eerste zwemles. Ik hou van (het gevoel van) water om me heen; op een goede zomerse dag in Durgerdam zwem ik soms wel vier keer. Tussen de digitale afspraken door.

Wat Balthasar en mij meteen opviel toen we hier vijf jaar geleden kwamen wonen, was de gezelligheid in en om de haven. Wat ons ook opviel was het aantal boten dat voor ons huis stillag, weken, maanden achter elkaar. En soms ook jaren, zo bleek later.

Na herhaaldelijke gesprekken: “wel of geen zeilboot, hoe vaak ga je dan echt onderweg, motor- boot dan maar, kunnen we ook ’s avonds nog even mee op pad, kan maar is niet heel duurzaam’’ hebben we nog steeds geen boot, schip of jacht. Maar mogen we gelukkig wel het een en ander lenen. Daar- naast dobberen we regelmatig op opblaas-stoelen en in onze kajak door de haven en op het IJmeer. Voldoende connectie met het water en de haven dus.

Op de vraag of ik wil aansluiten bij het bestuur van WSV Durgerdam zeg ik dan ook met liefde ja. Ik vind het leuk om te kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van de haven, in relatie tot het dorp, en onderdeel te zijn van deze vereniging die alweer een halve eeuw bestaat. En wie weet…dat met die extra betrokkenheid die boot er dan uiteindelijk toch komt, een all electric Glastron GT-150 125 pk lijkt me wel wat.

In het dagelijks leven ben ik directeur van een organisatie die werkt aan innovaties ter bevordering van gezond, betaalbaar en lekker voedsel, zonder al te veel negatieve bijeffecten. Duurzaamheid heb ik hoog in het vaandel staan.
Tot 31 maart bij de algemene ledenvergadering!